peterenwilopreis.reismee.nl

Christchurch

Gisteren in Christchurch aangekomen en lekker gerelaxt. ’s Avonds hebben we nog in een privé hottub gezeten en die was toch warm!
Vandaag hebben we in Christchurch rondgelopen. De stad was een eind verwoest na de aardbeving van 2010 en 2011, 186 mensen zijn er toen omgekomen. Een aantal gebouwen in de binnenstad herinneren daaraan, omdat ze onderstut zijn met palen. Verder hebben ze er wel heel hard aan gewerkt om de stad weer op te bouwen. Het winkelgebied ziet er prachtig uit en hier en daar wordt er nog druk gebouwd. Vlak bij de botanisch tuin hebben we de auto geparkeerd. Wat een mooi park is dit. Gelukkig zijn de bomen niet geraakt door de aardbeving, die staan er prachtig bij.

Het Nieuw Zeeland avontuur is klaar. We hebben ontzettend genoten van de natuur die overweldigend mooi is. De mensen zijn ook ontzettend aardig, we zijn geen onvriendelijke tegengekomen. Veel gezien, veel gedaan, we zijn stikke tevreden dat we dit mochten ervaren. Morgen vliegen we naar Singapore en hebben daar nog een kleine verlenging van onze vakantie.
Donderdagavond vliegen we door naar Amsterdam.

Bedankt allemaal voor het meereizen en voor jullie reacties. Ondanks dat we aan de andere kant van de wereld zijn, is iedereen toch een beetje dichtbij dankzij het Internet.

Syl

Tot snel en bedankt dat ik mee mocht reizen! ?

Barbara

Leuk om zo mee te genieten van jullie prachtige reis! Goede terugreis xx