peterenwilopreis.reismee.nl

Motueka - Takaka

Een rustig dagje gaan we tegemoet. We hebben een extra nacht in Motueka geboekt, omdat ze nogal veel regen en hagel verwachten. Toch weet Peter nog wel een plaats waar hij naar toe wil gaan en dat is Takaka. Die namen……. we zijn regelmatig kwijt waar we ook alweer zitten. In de omgeving van Motueka wordt veel fruit geteeld. Als we net uit Motueka rijden, stoppen we om kersen te kopen. We kopen er ook maar 2 kiwi’s bij, we zijn immers in kiwi land. Er staat hetzelfde plakkertje op de kiwi, als die ik bij de Lidl koop, Zespri. Ze worden om de hoek geteeld, vertelt de dame die ze verkoopt. Richting Takaka rijdend gaan we over een indrukwekkende bergrug de Takaka Hill. In de verte zien we de Tasman Zee. We hebben ook nog een stop bij Te Waikoropupu Spring en het water is heilig voor de Maori’s. Er staat een bordje, dat je het water niet mag aanraken. Het plaatsje Takaka stelt eigenlijk niet veel voor. Op de terugweg krijgen we de beloofde regen en hagel en het is een stuk afgekoeld. Morgen trekken we verder en gaan naar Greymouth. De weersverwachting ziet er goed uit voor de komende 3 dagen.