peterenwilopreis.reismee.nl

Hanmer Springs

De mooie baai van Akaroa verlatend rijden we naar Hanmer Springs. Onderweg zien we veel auto’s met een aanhanger met jetski’s of een boot. Blijkbaar is het een bijzonder weekend en de mensen zijn 3 dagen vrij. Ze trekken massaal weg van Christchurch om ergens te relaxen. We hebben op het noordelijk eiland grotendeels met Booking.com of Airbnb een logeeradres gevonden maar dat is op het zuidelijk eiland een stuk lastiger en behoorlijk duurder. We wilden in Akaroa eigenlijk kamperen maar er was ook een cabin vrij en hebben hierin gelogeerd. De cabin is qua prijs goed betaalbaar en we hebben dan een mooie mix van kamperen maar toch het comfort van een huisje, met gewone bedden. De campings zijn overigens goed uitgerust vergelijkbaar met Denemarken en Zweden met een complete gezamenlijke keuken, ontspanningsruimte met tv en vele tafels en stoelen waar je kan eten. Door deze goede ervaring nemen we dit in onze zoektocht naar een logeeradres mee.

Nadat we zijn ingecheckt op de Hanmer Springs Forest Camp (ja weer een camping), lopen we naar de huisjes. Echt grappige huisjes zijn dit, net of ik in het strandhuisje ben.

We besluiten om te gaan wandelen door de bossen. Een leuke afwisseling van het landschap. Alle paden staan goed aangegeven en ter ondersteuning hebben we een kaart die we bij de informatiebalie in het stadje hebben gekregen. Ook voor mountainbikers staan de paden aangegeven. Hanmer Springs is gebouwd rond een warmwaterbron, ontdekt aan het einde van de 19de eeuw. Die warmwaterbron gaan we morgen eens uit proberen.

Syl

Prachtig en...in de voetsporen van Dali en Femke ??

Willy de Lange

Lijkt me leuk om het er nog eens met Dali over te hebben :)