peterenwilopreis.reismee.nl

Hanmer Springs dag 2

Rond 10-en gaan we naar de Hanmer Pools. Daar aangekomen is er een behoorlijke rij van wachtende mensen om naar binnen te gaan. We kijken dit even aan en besluiten om op een later tijdstip terug komen.
Peter had nog een route gezien om naar een waterval te gaan kijken. We volgen de borden ernaar toe en op een gegeven moment komen we aan bij een parkeerterrein. Vanaf daar staat een bord, wandelpad naar de waterval 2,1 kilometer en ongeveer anderhalf uur lopen. Wij denken nog dat is wel lang voor 2,1 kilometer, doen we even. Nou dus niet, het is alleen maar omhoog klimmen over smalle paden. Op een gegeven moment komen we een bordje tegen met nog 20 minuten lopen voor de waterval. Wil houdt het voor gezien maar Peter wil toch wel die waterval zien en gaat verder. Als hij bij de waterval komt loopt hij er voorbij, omdat hij zo met het pad bezig is om zich staande te houden. Gelukkig zegt een man die achter Peter loopt: “ hier is de waterval”. Tjonge, tis wat, had hij het bijna gemist.
Naar beneden lopen is een stuk makkelijker, wel moet je goed uitkijken waar je je voeten zet om niet uit te glijden. Uiteindelijk zijn we ruim twee uur bezig geweest om heen en weer te lopen.
Nu lijkt het ons wel lekker om in een warm bad te liggen om de spieren te ontspannen en gaan naar de Hanmer Pools. Het is nog steeds druk maar er zijn vele baden en je kunt in het water liggen of zitten van 37 t/m 42 graden. Verder zijn er nog twee grote zwembaden echt voor de kinderen met grote glijbanen. Toch wel leuk ondanks de vele mensen.