peterenwilopreis.reismee.nl

Rotorua - Huka Falls - Nationaal park Tongariro - Turanga Taupo

Vandaag hebben we een druk programma. Eerst gaan we naar een grote mud pool in Waiotapu. In de mud pool is het een geborrel van jewelste er komt heel van warmte vanaf. Daarna bezoeken we de Huka Falls. Je hoeft ook hiervoor niet ver te lopen vanaf de parkeerplaats van je auto. Ook dat hebben we redelijk snel gezien. We hadden verder de tip gehad om langs een Honingfarm te gaan niet ver van de Huku Falls. “ The best honey ice cream ever” volgens de gids van de fietstocht van gisteren. Het was inderdaad best lekker.

Daarna rijden we door naar het National Park Tongariro. Het park heeft 3 actieve vulkanen, Mount Ruapehu, Ngauruhoe en Mount Tongariro. Dit is een natuurgebied met veel routes om te wandelen. We doen een flinke wandeling van ongeveer 3 uur en onderweg zien we een mooie waterval “The Taranaki”. Het is een erg ruig gebied en tijdens de wandeling zie je eigenlijk constant de bergen om je heen met de besneeuwde toppen. We genieten enorm van de omgeving die werkelijk prachtig is.
Als we weer bij de auto zijn rijden we nog een stukje verder het park in. Waar de weg stopt, begint een skigebied. Alles ziet er nu heel verlaten uit en je kunt je bijna niet voorstellen dat dit in de winter druk bezocht wordt met de 6 parkeerterreinen.