peterenwilopreis.reismee.nl

Dunedin

Twee nachten hebben we gereserveerd in Dunedin. We hebben een mooie kamer bij een chinees gezin via Airbnb. Na het ontbijt gaan we naar het schiereiland Otago Peninsula. Je rijdt vlak langs het water en je hebt constant zicht op Dunedin. Helemaal op het puntje van dit eiland heb je het Royal Albatross centre. Dit is een informatiecentrum over de vogels die daar in de omgeving leven. Rond het informatiecentrum zitten heel veel meeuwen te broeden in de duinen.
Als we het gezien hebben gaan we naar The Tunnel Beach track. Een zeer steile weg loopt naar beneden en daar heb je een spectaculair zicht op een uitgesleten rots. Er is een tunnel gemaakt om vanaf het strandje naar de rotsformaties te kijken. Als we dit gezien hebben lopen we puffend weer naar boven. Tjonge, wat is dit steil!
In de stad Dunedin kuieren we door de staten en bezoeken het treinstation. Dit is een prachtig gebouw en je kunt er een ticket kopen om een ritje te doen in een oude trein. Als laatste gaan we naar Signal Hill, een uitzichtpunt waar je de stad vanaf grote hoogte kunt bekijken.
De stad ligt op allerlei heuvels en het lijkt af en toe een beetje op een achtbaan. Peter scheurt er gelukkig met het grootste gemak door.