peterenwilopreis.reismee.nl

Invercargill - Dunedin

Als we onze weg vervolgen rijden we over The Catlins. Dit is een toeristische route die van Fortrose tot en met Balclutha loopt. Het landschap is weer heuvelachtig. Er is ons vertelt dat op iedere inwoner van Nieuw Zeeland er 4 schapen zijn. Nu we van het zuiden naar de Oostkust rijden zien we veel veeteelt: schapen, koeien, stieren en herten.

Bij Curio Bay stoppen we om pinguïns en dolfijnen te spotten. We zijn teleurgesteld, geen pinguïn of dolfijn te zien. Wel een goed restaurant waar we koffie drinken. Als we op een volgend punt stoppen, willen we de Cathedral Caves bekijken. Er zit een dame die 5 dollar vraagt om de grotten te bezoeken en ik vertel haar dat dit voor het eerst is dat we entree geld betalen. Ze vertelt dat deze kuststrook het bezit is van 230 mensen en die willen een kleine vergoeding, vooral voor het onderhoud van het regenwoud. We lopen daar eerst doorheen en komen op het strand uit. Daarna nog een paar honderd meter naar links en ja hoor, daar is de grot met 2 ingangen. Je kunt de grot inlopen en er via de andere kant weer uitlopen, alleen met laagwater. Heel bijzonder.

Uiteindelijk komen we in Dunedin aan. ’s Avonds eten we de lekkerste Fish en chips van NZ in Dunedin.