peterenwilopreis.reismee.nl

Te Anau -Milford Sound

Je hebt maar een route naar Milford Sound en de weg stopt daar ook gewoon. De route van 120 kilometer ligt in een natuurgebied en je kan niet fout rijden, doodgewoon omdat er maar een weg is. We hebben een beschrijving, waarin staat waar de uitzichtpunten zijn en wat je onderweg kunt beleven. De eerste stop is een wandeling van 45 minuten naar het Lake Mistletoe. Je loopt door een bos en er zijn picknick plekken. Als we doorrijden stoppen we bij Mirror Lakes. Het is een mooi zicht hoe de bergen weerspiegeld worden in het stille water. Vervolgens stoppen we nog een paar keer voor mooie uitzichtpunten of om een stukje te wandelen naar een waterval. Net voor Milford Sound gaan we door de Homer eenbaansweg tunnel die 1.2 kilometer is en op 945 meter hoogte ligt.

Als we aankomen in Milford Sound kopen we tickets voor de Real Journey en gaan weer varen!
We zien pinguïns, zeerobben en natuurlijk mooie watervallen. Schitterend om de fjorden te zien van Milford Sound met de door gletsjers uitgesleten dalen, gevuld met water en met de steile hellingen.