peterenwilopreis.reismee.nl

Akaroa

Het zonnetje schijnt en het ze geven 26 graden af, een mooie dag om te varen met de Coast Up Close met schipper Tonny en zijn assistente Olive. Om 10.15 uur worden we op Warf in Akoroa verwacht. Als we bij de baai komen zien we dat er een cruiseschip is aangekomen. Zo’n grote die in het midden van de baai ligt en met sloepen worden er horden toeristen aangevoerd. Gelukkig hebben we gisteren de boot geboekt, anders was het misschien wel vol.
Al snel als we aan het varen zijn, zien we dolfijnen. Weer verderop zien we pinguïns in het water en Tonny vaart dicht bij de rotsen waar ook een hele groep pinguïns zitten. Zowel de dolfijnen als de pinguïns zijn klein van soort. Als we nog verder een baai in varen zien we zeeleeuwen. Echt geweldig! Als we terugvaren zegt Tonny dat ik vooraan moet kijken bij de boeg van het schip. De dolfijnen varen iedere dag net onder de boeggolf mee, daar surfen ze als ware mee met de boot. Onze dag kan niet meer stuk.

Als we weer aan wal zijn besluiten we naar een baai te gaan aan de Pacific Oceaan. Niet ver van Akoroa maar wel met een heel steil pad ernaartoe. Peter, mijn held, durft werkelijk overal te rijden. Daar aangekomen hebben we bijna de gehele baai voor ons zelf. Tjonge, wat een dag!

Annie

Wat een geweldige reis. Zo leuk om je verhalen te volgen. Blijf er lekker van genieten en groetjes van de woensdag dames

Willy de Lange

Groetjes terug??

Gerda

Leuk om een beetje mee te reizen.