peterenwilopreis.reismee.nl

Wellington

De weg naar Wellington is prachtig, je gaat langs bergruggen en op een gegeven moment moet je over de berg heen rijden om in Wellington te komen. Onderweg stoppen we bij een opvangcentrum voor vogels, waar onder een Kiwi. Een medewerker van het centrum vertelt ons hoe de vogels worden verzorgd en later lopen we naar een ruimte waar er twee Kiwi’s leven. Het is een donkere ruimte met glas ervoor, want Kiwi’s leven ’s nachts. Ze zijn eigenlijk groter als dat ik dacht. We zien een witte en een bruine Kiwi.

De volgende dag bezoeken we Wellington. Tja, de binnenstad is zoals alle andere steden met grote winkelketens. We bezoeken Het National museum of New Zealand of op z’n Maori’s:Te Papa Tongarewa. Het is prachtig ingericht in een mooi gebouw.

Later gaan de naar de Cable Car. We stappen in een oud treintje dat rijdt de heuvel op en daar is een klein museum bij. Aangrenzend kun je de botanisch tuin bezoeken. Je hebt vanaf deze plek een mooi uitkijkpunt over de stad.